2011年10月19日水曜日

ロボットの頭をつくる。 その3

ロボットをつくるの3回目です。
こういうのを作るために新しい ツールをつかう。


とりあえず全部試してみた。
これは・・。

これが操作を決定するボタン。
で、これがどこにあるかというと。
ここにインターフェイスの説明があります。
右上のとこですかね。
Proportional Editing Falloff =

【名】比例数、比例項 【形】比例の、比例する、釣り合
Editing 編集
Falloff=減退、衰え、減少

日本語にするとわけわかりませんけど。
検索してみると、このツールは 島とかをつくるときによさそうです。

blender の Manual では

When working with dense geometry, it can become difficult to make subtle adjustments to the vertices without causing nasty lumps and creases in the model’s surface. When you face situations like this, use the proportional editing tool. It acts like a magnet to smoothly deform the surface of the model, without creating lumps and creases, by also modifying unselected vertices within a given range, not just the selected ones.

と書かれています。
dense = 〔霧などが見通せないほど〕濃い、深い 《物理》高密度の


いったん公開。


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